divendres, 8 de març del 2013

Grandvalira

La meva estació preferida prop de casa!


Crec que l'esquí es mereix un post pel lloc significant que ocupa la meva vida. El dia que vaig començar a esquiar, vaig descobrir que és la única cosa del món que em fa desconnectar del món. Quan sóc sobre els esquís, els pulmons se m'obren, la ment se'm posa en pausa, el cos arriba a uns límits que mai m'hauria immaginat i, així, és com llisco i llisco aïllada del món i disfrutant del que els paisatges em presenten.

He pogut explorar diverses estacions d'esquí, com ara, Alpe D'huez, Tignes, Val Thorens, Les Angles, Vall Nord, La Molina, La Masella, Vallter2000... Però l'estació que freqüento més és Grandvalira, per diverses raons: està a 3 horetes de casa, m'ofereix un tipus de paisatge salvatge que em recorda molt a Tignes, et permet tenir apartament a peu de pistes i sortir de l'apartament amb esquís i, a més, és un espai molt gran que fa que, per molta gent que hi hagi mai es vegi ple.

Grandvalira és el domini esquiable més gran dels pirineus i agrupa Pas de la Casa, Grau Roig, Soldeu i El Tarter, Canillo i Encamp. I aquestes són les dades de l'estació:

- Km esquiables: 210km
- Cotes: 140-250 cm (actualment)
- Pistes verdes: 20
- Pistes blaves: 42
- Pistes vermelles: 35
- Pistes negres: 22


Com és de costum, ens allotgem a Pas de la Casa que té una gran oferta d'allotjaments i diversitat de comerços. Grau Roig és espectacular pel paisatge verge que ens presenta, et fa sentir com una guineu que baixa veloçment fins arribar al seu destí. A Soldeu trobem els descensos més extrems. Al Tarter hi ha una gran ofertad'instal·lacions, és ideal per parar a dinar i per fer una mica "el boig" a l'snow park. Canillo i Encamp són les parts més baixes de l'estació i és on hi trobem un ambient més familiar.

Repartides per tot el domini trobem diferents instal·lacions on poder parar a fer el toc. Destacar en especial, les instal·lacions iglú i l'espai Marlboro, que ens ofereix uns sofàs increïbles per prendre una estona el solet.

I per últim, compartir amb vosaltres un nou descobriment, l'app Grandvalira que ens permet accedir a:

- El plànol de pistes interactiu, indicant pistes obertes o tancades
- El seu posicionament GPS sobre les pistes en directe
- L'estat del temps en l'estació detallat
- La llista de serveis de l'estació
- Funció per a trobar als seus amics
- Realitat augmentada
- Registre dels quilòmetres esquiats, velocitat màxima, etc.
- Accés a webcams i videos

 
Res més per avui, espero que us hagi agradat saber una mica més de les meves passions. Comparteixo amb vosaltres un recull d'imatges d'aquest cap de setmana!






Us animeu a compartir quina és l'activitat que us permet posar stop a la vostra rutina?

4 comentaris:

  1. M'agrada molt aquest pos, perque tambè sóc un fanàtic de la neu. I Grandvalira es una de les estacions preferides a prop de casa! Tens tota la raó. Gràcies per escriure aquest post! ��

    ResponElimina
    Respostes
    1. De res! Em fa molta il·lusió que us agradi el que comparteixo amb vosaltres!

      Una abraçada!

      Elimina
  2. Impresionante!! Lo que daria ahora por hacer una bajadita… Bss

    ResponElimina
    Respostes
    1. Una bajadita y las que sean! Llevo una semana en el sofá lesionada! Un besico!

      Elimina