divendres, 14 de desembre del 2012

Viatge a Praga

PRAGA, PRAGUE, PRAHA

Tenia pensat escriure aquest post just tornar de viatge, però vaig pensar que seria més divertit recordar el viatge al cap d'uns dies.

Sempre havia somiat en viatjar a praga, la ciutat de conte de la que sempre hem sentit parlar. Aquest novembre això ha estat possible i, per aquesta raó, he decidit compartir amb vosaltres la meva experiència a la ciutat.

Per viatjar a Praga vam confiar amb Vueling, ja que era la companyia que més s'adaptava als horaris. No havíem viatjat mai amb aquesta companyia i, la veritat, va ser un encert. Una vegada arribats a Praga, la connexió de l'aeroport amb la ciutat la vam fer amb bus i metro. Sota el meu punt de vista no surt a compte utilitzar taxi ja que amb un bitllet senzill vàrem poder fer el trasllat.

Arribats a Praga fàcilment vam trobar l'hotel que es trobava just al centre de la ciutat, l'hotel Élite**** http://www.hotelelite.cz/es, qualitat preu està molt bé.

Una vegada vàrem deixar l'equipatge a l'hotel, vam poder començar la ruta per Praga que us detallo a continuació.
El dissabte a la tarda vam aprofitar per visitar el barri de Nove Mesto, barri on teníem l'hotel. Allà trobem la plaça de Wenceslao, on l'any 1989 s’inicia la caiguda del comunisme; el Museu Nacional (1890), l'Òpera Estatal (1945), el Teatre Nacional, el Museu del Comunisme i l'Hotel Europa, construit 1906 i referència d'art noveau.

Diumenge al matí vam endinsar-nos al barri de HardCany, on vàrem visitar el Castell de Praga (SIX) que és el castell més gran del món i a dins ens vam poder meravellar de la Catedral d'estil gòtic San Vito. Per arribar al castell, moltes guies recomanen fer-ho amb tranvia, però vàrem fer el camí caminant perdent-nos pels carrers i gaudint de l'arquitectura de la ciutat.

Seguidament la tornada al centre de la ciutat la vam iniciar al Carreró d'Or, on trobem casetes construïdes a finals del SXVI pels guardians del castell, després s'hi van allotjar orfebres i, al SXIX va ser ocupat per delinqüents. Actualment al Carreró d'Or s'hi troben botiguetes d'artesania i es pot visitar al nº22 la casa de Franz Kafka, un dels escriptors més influents del SXX. No vàrem caure en comprar res a les botiguetes perquè els preus de les botiguetes del carreró a les del centre del poble hi havia gran diferència de preu.

Per arribar a l'altre banda del riu ho vam fer pel Pont de Carles (Carles IV 1357) al llarg dels 500m d'aquest pont trobem 30 estàtues (còpies) de les quals té la parada obligatòria l'estàtua de Sant Joan Nepomiceno.

Al creuar el riu ràpidament s'arriba a la Plaça de la Ciutat Vella, el centre de la vida pública de Praga desde l'edat mitjana. A la plaça vàrem poder disfrutar de l'espectacle que ofereix cada hora el rellotge Astronòmic (rellotge medieval del 1490 fer per Hanus) situat a la torre gòtica de l'Ajuntament de la Ciutat Vella i el símbol més gran de l'estil gòtic de Praga, l'Església de Nostra Senyora de Týn.
Creuant la plaça cap a l'esquerra trobem la impresionant Torre de la Pólvora (1475) i la Casa Municipal, símbol d'art noveau i edifici que l'any 1918 va ser l'escenari de la proclamació de la independència de Txecoslovàquia.

Dilluns al matí passejàrem per Mala Strana, un barri a l'altre banda del riu on trobem el Jardí Vrtba, jardí barroc que ens deleita amb bones vistes de Praga i el jardí d'Isla Kampa, on trobem el Molí del gran Prior i el mur de John Lennon.

La tarda ens la vam prendre de relax per passejar per les paradetes i gaudir del centre de la ciutat després de visitar el barri jueu, on hi ha les sinagogues jueves i l'impresionant cementiri jueu que data de 1439. Respecte al que són regalets, s'ha d'anar molt en compte amb els preus de botiga a botiga i amb la qualitat dels productes. El que és típic de praga son les nines russes de Praga, el cristall, les titelles i "el granate". Surt més a compte pagar un preu més elevat però emportar-te un producte fet artesanalment que comprar barat imitacions portades de la Xina.
El clima que ens va acompanyar durant els dies va ser bo perquè, tot i tenir unes temperatures baixes no ens va ploure cap dia. Vaig quedar impresionada amb l'amabilitat de la gent i la seguretat que et fan sentir. I em va conquistar molt el menjar txec, ideal per les temperatures baixes i amb sabors molt deliciosos.

Espero que aquest post us serveixi a aquells que volgueu visitar la ciutat algun dia!